[Friss hozzászólások] [Későbbi] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [464-445] [444-425] [424-405] [404-385] [384-365] [364-345] [344-325] [324-305] [304-285] [284-265] [264-245] [244-225] [224-205] [204-185] [184-165] [164-145] [144-125] [124-105] [104-85] [84-65] [64-45] [44-25] [24-5] [4-1]
Mosonyi György: Nem tartozunk össze!
Petőfi, Batthyány, nálunk Szent lehet, Kiket a hazug, szájára se vehet! Hazuggal soha nem tartozunk össze! Lemondhat erről a hazug! Mindörökre! Hiába egy test! A rákost, ki kell vágni! Avagy, bármi módon s jótól, elzárni! Van Hazánknak, sok, sok jó sebésze, Menjen el a rákos, maradjon az épe! Petőfi, Batthyány, forog a sírjában, Ha a hazug veszi Őket a szájára! Pesti éjszakában, az ország újra morog, Pesti éjszakában, a becsület háborog! Hazudik a Gyurcsány! Gyurcsány! Takarodj! Korlátlan használja a "tolvaj-nyelvet"; "Elkúrtuk"! Ilyet, még nem hallott a Nemzet! Demszki dadogott, Tojásokat kapott. Molnár ki se szállt a kocsijából, Hazugok nem fogynak ki a hazugságból.
Az ország sír. A hazug nevet! Ez kell Neked?! Ez kell Neked?! Messze a Kórház. Utazik a gyerek. Míg elfogy a pénzed, kiürül a zsebed. Vizitdíj! Nyomor! Út a sír felé! A fellegekben állhatsz az Úr elé! Uram! Segíts! Pusztuló Népemen! Hadd legyünk túl e földi rémeken!
Fizess! Ha tanulnál! Stoppolj a kocsiútnál! Vasúttal nem mehetsz! Ez kell Neked?! Ez kell Neked?! Fizess a benzinkútnál! Tapsolj száz hazug úrnál! Szedik a pénzedet! Ez kell Neked?! Meggazdagodni jó dolog. A milliárdos vigyorog. Rossz jel, ha ezen egy Ország háborog!
Ezek után a tét: A kormány, vagy a Nép!? Hazánkból nem lesz hazug csapat! Ne hagy Magyar Magad! Védd Magyar Magad!
Talán egyszer, ha elcsitul az Ég, Jő majd néhány újabb nemzedék. Tanulja: Hazánk a hazugot elsöpörte! És tiszta lett az Ég; talán mindörökre!
|
Mit tehetünk a közjót nem szolgáló kormányzattal szemben? 2007. április 24. IGEN.hu
Ha a politikai kormányzat, a hatalom nem tesz eleget létokának, minthogy nem szolgálja minimálisan sem a közjót, hanem azt akadályozza, s ha a közjó meghaladhatatlan elemét, az emberi - immáron alkotmányos - alapvető jogokat egyértelműen tömegesen sérti, akkor nem minősül fogalmilag kormányzatnak.
Ha pusztán erőszakszervezet, természetjogi legitimáció híján, akkor a politikai társadalom létokának, vagyis címzettjeinek, a polgároknak elidegeníthetetlen önvédelmi természetjoga lép érvénybe a jogtalan támadással szemben. Az önvédelem módja eszközeiben azonban csakis természetjogszerű, azaz alkotmányos lehet, mert a jogtalanságra csak jogszerűen lehet válaszolni. Ez történetileg változó, s az idők folyamán a békés, de aktív ellenállás repertoárját is kifejlesztette, következésképpen jogállamiságban és demokráciában a természetjog érvényesítésének nem indokolt, s nem is jogos eszköze a kormányzattal szembeni erőszak. Azonban mint már szóltunk róla, a közjóért viselt felelősség az ember társas (közösségi és politikai) természetén alapszik. Ezért a közjót és az emberi jogokat súlyosan sértő kormányzat nyilvános bírálata, valamint a közjóért és az emberi jogokért való felszólalás és fellépés legkülönbözőbb békés és jogszerű formáiban az emberért és a társadalomért felvállalandó erkölcsi kötelesség.
(A teljes cikk a Vigilia 2007. áprilisi számában olvasható. Frivaldszky János: A kormányzat természetjogi kötöttségéről) |
|
|
|
Vári Fábián László: Összefoglalás
Bátorítsd nyelvem, Istenem, rázd meg az eget felettem, merthogy kegyelmedből talán én is költőnek születtem, akár azok, kik "széllel szemben" megkísérlik, megpróbálják, bőrükbe sütve felmutatják, mi mindent kell kibírnia, - s rettentse bár Szibéria, emelt fővel indul az ember, foga közt hordva elveit járja a titkok termeit, hogy vértet szerezzen magának, mert elviszik lánctalpas huszárnak Európába - messzire.
Hogy repedne meg a föld szíve, s azon túl is hadd essék bármi! Szóval és betűvel protestálni itt miért, kik miatt érdemes? Csak duruzsolnak, csak mondogatják: nem lesz itt soha más szabadság, mint amit annak mondanak. Bólint sok jámbor, Helybenhagyja, pedighát hazugság volt az anyja, s még micsoda vádak hangzanak! Tollaink önnön vérükbe fúltak, múzsáink elkurvultanak.
Szitkozódni vagy sírni könnyebb? Eszi már rég a radai rosszseb, mint II. Ulászló idején egykor. Azóta sincs a földön aranykor, és csak a holdról hull a hó ott, ahol zúg az az egy folyó. | | |
Szent Erzsébet nyomában itthon és külföldön (6.)
Wartburgtól Marburgig
Árpád-házi Szent Erzsébet nyolcszáz esztendő óta a legtiszteltebb magyar nagyasszony, az önfeláldozó keresztény szeretet mintaképe, akit az egész világon ismernek és tisztelnek, II. András magyar király és az Andechs-Merániai házból való Gertrúd királyné leánya. Születésének nyolcszázadik évfordulója alkalmából rá emlékezünk sorozatunkkal.
Az Erzsébet-galéria freskója Wartburgban: A rózsacsoda (Moritz von Schwind)
1224-ben Erzsébet addigi gyóntatója és lelki tanácsadója, Rodeger ferences barát meghalt. Lajos őrgróf ekkor a pápához, IX. Gergelyhez fordult, aki a marburgi Konrád mestert javasolta az igényes lelki életet élő fiatalasszony gyóntatójának.
Az Erzsébet-galéria freskója Wartburgban: Erzsébet a halottas ágyon (Moritz von Schwind)
Konrád mester hatalmas műveltségű pap volt, akit a pápa azért küldött a Német-római Birodalomba, hogy a szerzetesrendeket megreformálja, szervezze a keresztes háborúk teendőit, rábízta az eretnekek üldözését (később főinkvizítor lett). Így került IV. Lajos udvarába, Erzsébet közelébe tanácsadóként.
A kassai dóm oltárképtáblája: Szent Erzsébet kiűzetése Wartburgból
A szigoráról ismert pap hamar felismerte, hogy Erzsébet karizmája milyen erős, és ennek fokozását - illetve mederben tartását - gyakran egészen különös eszközökkel is igyekezett előmozdítani. Erzsébet túlzó jótékony és segítő szándékát felismerve - látva a család vagyonféltését - igyekezett őt visszafogni. Férje 1227-ben bekövetkezett halála Erzsébetet nagyon megviselte, teljes erejével Istennek és szegényeinek szentelte életét. Sógorai megfosztották a vagyon kezelési jogától, özvegyi jussától is - Erzsébet azonban le akart mondani minden vagyonáról, hogy Szent Ferenc példájára szegénységben követhesse Krisztust. Konrád mester ekkor határozottan beavatkozott Erzsébet életébe.
A kor szokásai és a törvények szerint meg kellett volna kapnia özvegyi jussát, és Hermann fiára való tekintettel az őrgrófságban az utódlás joga fiára szállt volna. Erzsébet nem törődött a vagyonnal, de Konrád mesternek komoly szerep jutott az Erzsébet sógoraival zajló vagyoni vitában. Még az év telén Erzsébet gyermekeivel együtt elhagyta Wartburg várát. Ma már egyértelmű: önként ment el. 1227-28 telén Eisenachban egy fogadós istállójában húzta meg magát. Egykori gondozottjai nem fogadták be, hanem még bántalmazták is.
(Wartburgban a vár második szintjén, ahol az udvar felőli folyosón az "Erzsébet-galéria őrzi a szent emlékét: Moritz von Schwind osztrák származású romantikus festő hat képből álló freskósorozatban örökítette meg a szent életének fontos eseményeit: megérkezését Wartburgba, a rózsacsodát, búcsúját férjétől, a vár elhagyását, és láthatjuk Erzsébetet a marburgi halottas ágyon, valamint 1239-ben szentté avatásakor.)
1228 áprilisában Erzsébet felkereste Matild nagynénjét, aki a kitzingeni zárda apátnője volt, majd anyja szülővárosába, Andechsbe látogatott. Itt az oltár előtt fogadalmat tett, hogy nem megy újra férjhez. Ezután nagybátyja, Eckbert, a bambergi püspök küldött érte, aki a megözvegyült Hohenstauf II. Frigyes császár házassági ajánlatát közvetítette unokahúgának, de ezt Erzsébet mosolyogva elhárította.
Erzsébet még ott, Bambergben találkozott a lovagokkal, akik együtt voltak férjével a keresztes háborúban. Ők hozták haza Lajos őrgróf földi maradványait egy kőkoporsóban, valamint jegygyűrűjét. A bambergi dómban gyászszertartáson búcsúzott el Erzsébet férjétől, akit azután Reinhardsbrunnban temettek el. A szertartás után a hazatérő lovagok felelősségre vonták Lajos testvéreit, akik bocsánatot kértek Erzsébettől, és visszahelyezték őt jogaiba. Az özvegy ekkor rövid időre visszatért Wartburgba, és gondoskodott gyermekeiről: Hermann, a tartománygrófság örököse Creuzburgba, majd a francia királyi udvarba került, Zsófia a brabanti herceghez, Gertrúd pedig az eltenbergi premontrei kolostorba. Erzsébet Marburgot választotta tartózkodási helyéül.
Merian XVII. századi metszetén Marburgot látják Hessen tartományban, a Lahn folyó mellett. A városközpont fölött a tartományi grófság palotája magasodik, amely később örökösödés útján Erzsébet utódainak tulajdonába került. A metszeten a palota alatt jobbra egy kéttornyú nagytemplomot látnak. Ennek elődjében temették el egykor Erzsébetet.
Wartburgtól Marburg felé utazva Erzsébet az eisenachi ferences templomban magára öltötte Assisi Szent Ferenc világi rendjének darócruháját. Még 1228-ban megkezdte Marburgban a szegények kórházának építését, amely télen már működött is. A kórházak mellett kápolna is épült.
Erzsébet naponta ápolta betegeit, mosdatta őket, főzött rájuk. Ezen dolgok intézésében, a marburgi elhelyezkedésben Konrád mester támogatta. Erzsébet a szó szoros értelmében eladta mindenét, és pénzét szétosztotta a szegények között. Közben gyapjút font, amelyet az altenbergi kolostor vett meg. Az árát a betegek ellátására fordította. Apja, II. András követeket küldött Marburgba, hogy leányát hazahívja, de ő maradt.
Erzsébet teljesen alávetette magát Konrád mester akaratának, aki megtiltotta neki, hogy pénzt adjon a szegényeknek, de azon fáradozott, hogy Erzsébet minél inkább a szegényekért és a betegekért éljen. A kis kórház harminc beteget tudott fogadni, Erzsébet nappal ápolt és főzött betegeire, éjjel font, és követte Konrád mester útmutatásait a vezeklésben, amely néha önmaga megostorozását is jelentette.
Nem bírta sokáig ezt a hajszolt életet, 1231. november elején megbetegedett, és két hét múlva, november 17-én hajnalban, mosollyal az arcán befejezte földi életét. A ferencesek kápolnájában ravatalozták fel, és a kórház kápolnájában temették el november 19-én. Sírjához egyre többen zarándokoltak el.
Konrád hamar hozzálátott Erzsébet szentté avatásának előkészítéséhez, és megírta Erzsébet életrajzát, csodás jócselekedeteit, a szegényekért, betegekért végzett alázatos életét. A peranyagot azonban a pápa utasítására át kellett dolgozni, valószínűleg Konrád mester túlzó buzgalma miatt. Közben Konrád mestert valószínűleg túl szigorú eretneküldözési módszerei miatt ellenségei 1233-ban meggyilkolták, ezért az iratanyag csak 1234 őszére készült el, ám ezután röviddel, 1235 pünkösdjén IX. Gergely pápa a szentek sorába iktatta Erzsébetet.
Marburgban 1236. május 1-jén az új szent földi maradványait az 1232-ben a régi kórházkápolna helyén épített új Szent Ferenc-templomban oltárra emelték. A koporsót II. Frigyes császár mezítláb, vezeklőruhában vitte a vállán az érsekkel együtt. A feljegyzések szerint a temetésen a rokonokon kívül mintegy kétszázezren vettek részt.
Ezzel meg is érkeztünk Erzsébet életének és halálának befejező részéhez, az új marburgi Erzsébet-templomhoz, amelyet a tiszteletére emeltek, és 1283-ban szenteltek fel. A német lovagrend által építtetett kéttornyú, háromhajós csarnoktemplom Németország első tiszta gótikus stílusú temploma. Hajójában láthatjuk a szent színezett, életnagyságú szobrát a XIII. század közepéről.
Földi maradványai az új nagytemplomban ugyanarra a helyre kerültek, ahol az előző templomépületben eltemették. Baldachin alatt látjuk az templom északi keresztkórusában a tumbát 1350-ből. A tumba reliefjén Erzsébet fekszik a sírban, fölötte Krisztus, Mária és Konrád, a sógora. Mellette szegény ápoltjai térdelnek. Ezzel a baldachinos nyughellyel és díszes tumbával Erzsébet még mindig nem nyerte el békés földi nyugalmát. Újabb sírhelyét a rohanó évszázadok alatt a csodák, legendák hatására és nem utolsósorban a szép, fiatal, szerencsétlen sorsú magyar hercegné különös és csodálatos élete, valamint a szegények és betegek patrónusa iránt érzett tisztelet hatására egyre több zarándok kereste fel a sírhelyet.
1235-1243 között Szent Erzsébet lánya, Zsófia brabanti hercegné díszes, pompás művű, ezüstburkolatú, templom formájú ereklyetartó ládát ("Elisabethschrein") készíttetett, amelyet a sekrestyében helyeztek el (ma is ott látható). Ünnepélyes fölszentelésekor a templom kórusában állt Erzsébet földi maradványaival.
Évszázadok alatt erősen megnőtt a templom zarándokforgalma, míg végül 1517 után elindult az a vallási mozgalom, amelyet az európai történelem a reformáció korának nevez. Ebben az időben Hessen és környéke a protestáns vallást követte, és a Szent Erzsébet-templom az evangélikusoké lett. A szent kései leszármazottja, Hesseni Fülöp vallási meggyőződésből nem tudta elviselni az addigra hatalmassá vált ereklyetisztelet formáit, feltörette az ereklyetartót, és Erzsébet maradványait elrejtette. Amikor Hesseni Fülöp a német parasztháború híres, 1547-es mühlbergi csatájában foglyul esett, a német lovagrend segítségével szabadult ki. Ennek következményeként visszaadta a marburgi templomból elvitt ereklyét. E bizonytalan időszakban a katolikusok - féltve az ereklyét - a csontokat ólomszelencébe zárták, és ismeretlen helyen elásták. Több csontereklye a bizonytalan idők és a gondatlan őrzés következtében különböző helyekre került. Szívét a camrayi dómban, több csontmaradványát a brüsszeli kármeliták őrzik. Bécsbe, Kölnbe és Boroszlóba is került közülük. Egy kis koponyaszilánk egyházi ajándékozás révén Sárospatakra került az utóbbi években.
A Schreinen elhelyezett fejereklyetartót a svédek a harmincéves háború idején hadizsákmányként elvitték, ez Stockholm történeti múzeumában található.
Az ereklyék zavaros sorsa azonban alig érintette Szent Erzsébet tiszteletét, az egész világon szeretettel ápolják emlékét ma is. A protestánssá lett Marburgban aligha tenné meg ma valaki, hogy az elhalt ősök ereklyéit kiemelné a templom tiszteletet ébresztő csendjéből. A két felekezet az ökumené jegyében békésen és egymás iránti tiszteletben éli mindennapi hitéletét. Azóta az "Elisabethschrein" ereklyetartót az evangélikus nagytemplom sekrestyéjében bárki megtekintheti.
Benyik Béla |
Vetélkedő a Múzsák Templomában
"Pataki" Szent Erzsébet emlékére
Szülőhazájáról Magyarországinak, neves családjáról Árpád-házinak, hitvalló élete színhelyéről Türingiainak nevezik az idén nyolcszáz éve született és talán legismertebb magyar szentünket, Erzsébetet. Sárospatakinak azért nem hívják, mert évszázadokon át tévesen Pozsony várát tartották a szülővárosának. Sokan Nagy Szent Erzsébetként szólongatják imáikban, hogy megkülönböztessék a hasonló nevű többi szenttől, és kiemeljék személyiségének és nem halványuló emlékének a nagyságát. Sárospatakon történelmi vetélkedő idézte a város híres szülöttjének emlékét.
A rendszerváltozás óta minden második évben a Kárpát-medence magyar középiskolásai számára Rákóczi-vetélkedőt rendez a Magyar Nemzeti Múzeum sárospataki leányintézménye, a Rákóczi Múzeum. Idén a Szent Erzsébet-jubileum rendhagyó vetélkedőre adott alkalmat, amelynek megrendezéséhez társultak a helyi katolikus intézmények, a Szent Erzsébet Történelmi Társaság és a patinás város önkormányzata.
A 2006-ban meghirdetett Árpád-házi Szent Erzsébet és kora című vetélkedőre huszonöt pályamunka érkezett a Felvidékről, Erdélyből és az anyaországból. A hat-nyolc oldalas dolgozatok nagy része Erzsébet életével, tiszteletével és ereklyéivel foglalkozott. Voltak, akik a rózsás szent kapcsolatát vizsgálták a ferences renddel, vagy lakóhelyük Árpád-kori történetét dolgozták fel. Született pályamű Esztergomról, a Jászságról, a felvidéki műemlékekről, Szent László király és Nagyvárad kapcsolatáról és az erdélyi Kraszna vármegyéről.
A tizenkét legjobb csapat döntőjére április 14-én került sor a sárospataki úgynevezett Múzsák Templomában, az egykori trinitárius kolostortemplom épületében. A nagy megmérettetés hét fordulóban zajlott. A diákcsoportok először összemérték tudásukat Szent Erzsébet életének, csodáinak és művészi ábrázolásainak az ismeretéről. Volt térképes feladat, történelmi totó, fogalommeghatározás és személyiségrajz a kor hírességeiről. Felidézte a verseny az Árpád-házi szentek életét és a hozzájuk kötődő legszebb legendákat, a nagy szerzetesrendek és a keresztes hadjáratok történetét.
A legizgalmasabb és legnehezebb feladatnak a történelmi szerepjáték bizonyult. A XIII. század korfelidéző játéka mellett párbeszédes formában kellett bemutatni Szent Erzsébet gazdag személyiségét. A legtöbb pontot a révkomáromi Selye János Gimnázium csapatának előadása kapta, ők Erzsébet magyarországi kultuszát elevenítették meg a színpadon. Ez a csapat vitte el a vetélkedő fődíját is, a második és a harmadik helyen a Sárospataki Református Kollégium Gimnáziuma és a miskolci Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium csapata végzett. A zsűri elnöke Szent Erzsébet neves kutatója, Sz. Jónás Ilona profeszszor asszony volt, a nehéz döntést segítették a rendező intézmények képviselői.
A verseny minden résztvevője a jelenleg kapható Szent Erzsébet-irodalomból válogatott gazdag könyvcsomaggal és sok élménnyel térhetett haza. Vasárnap Sárospatak nevezetességeivel ismertették meg őket, a Vártemplomban Kecskés Attila plébános vezetésével együtt imádkoztak Szent Erzsébet koponya- és köpenyereklyéje előtt. A szervező, Tamás Edit beszámolt róla, hogy sok diák a búcsúzáskor lelkesen ígérte meg: a Szent Erzsébet Jubileumi Év programjaira visszatérnek majd! Legközelebb, május végén, gazdag időszaki kiállítás nyílik a Rákóczi Múzeumban Sárospatak és Magyarország Nagy Szent Erzsébetének életéről.
Kovács Gergely
|
| |
Megrázó történelmi emlékek – kínzások és megaláztatás 2006 Budapestjén
Morvai Krisztina, a Civil Jogász Bizottság társelnöke szerint Magyarországon ma koncepciós eljárások folynak olyan emberek ellen, akik semmit nem csináltak, ávós módszerekkel kínoztak ártatlan személyeket, jó néhányukat két héten keresztül, egyik-másiknak az életéért kellett könyörögnie. | |
Mit kaptál Gyurcsánytól?
2007. április 23. 13:56
Mind az euró 2012-es bevezetése, mind pedig az elbukott 2012-es EB-pályázat olyan lehetőség lett volna, amitől a magyar fiatalok Gyurcsány Ferenc hazug és álszent politikája miatt elestek.
A Fidelitas parlamenti képviselői a mai nap folyamán egy "Mit kaptál Gyurcsánytól? 2012" feliratú egyenpólóban ültek be az ülésre. A pólón még egy áthúzott egy eurós érme és egy leeresztett focilabda látható. Ennek az az egyértelmű üzenete, hogy Gyurcsány Ferenc kormányzása alatt nemcsak a mindennapok, hanem már maga a jövő is teljességgel kiszámíthatatlan - jelentette ki Nyitrai Zsolt. A képviselő emlékeztetett: annak idején, az euró bevezetésével kapcsolatban közmegegyezés volt a céldátum ügyében. "Gyurcsány Ferenc ezzel kapcsolatban végighazudta az egész Európai Uniót, hiszen legutóbbi kijelentése egyértelműen alátámasztja, hogy a 2012-es időpont is elszállt" - tette hozzá. A politikus leszögezte: feltehetjük a kérdést, vajon mire számíthattunk tőle akkor, amikor a foci EB-pályázat mellé állt?
|
|
Koszorús László, Ágh Péter, Nyitrai Zsolt, Szijjártó Péter, és Cser-Palkovics András | Amikor az euróról és a meg nem valósult 2012-es EB-ről beszélünk, akkor azt fogalmazzuk meg, hogy ezek mind olyan lehetőségek lettek volna, amitől a magyar fiatalok Gyurcsány Ferenc hazug és álszent politikája miatt elesnek. Ezt mi, magyar fiatalok - a Fidelitas képviseletében - teljes mértékben elfogadhatatlannak tarjuk - szögezte le Nyitrai Zsolt. fidesz.hu |
|
|
|
Szőnyi Bartalos Mária: AKI KIREKESZTI MAGÁT A SZÍVEMBŐL
Mint perifériára lökött túszra vigyáztok? Gondolataimra ülnétek, ha hagynám? Aki kirekeszti magát a szívemből, Az hiába várja tőlem, hogy nézzek csak bambán!
Szívem nyit ért, világa örökúj, s ha bíráltok Koromra mai hang: bűnrészes papagáj, S aki hitegeti hazámat, az szíven lő. Kapsz hiába drágakövet. Holt-éltek a Karmád!
Hintek itt még tíz lávaözönt újra tirátok! - Gondolhatja, ki tart bűnére fabatkát. Ma hisz, ki megereszti karmát kín előtt, Hat, s imával árad tőre ott - kérve Máriát.
Istent-Igét bírálva törtök zúztok világot, Nyomorgatva virrad szűrésre a halál. Az mind, itt eleink hazája híve - Bölcs, Hogy kitárja, s lásd az őrt: Szent Korona Hatalmát!
Mint perifériára lökött túszra vigyáztok? Szívem nyit ért, világa örökúj, s ha bíráltok, Hintek itt még tíz lávaözönt újra tirátok! Istent-Igét bírálva törtök-zúztok világot.
Gondolataimra ülnétek, ha hagynám? Koromra mai hang bűnrészes papgáj, Gondolhatja, ki tart bűnére fabatkát. Nyomorgatva virrad szűrésre a halál.
Aki kirekeszti magát a szívemből, S aki hitegeti hazámat, az szíven lő, Ma hisz, ki megereszti karmát kín előtt. Az mind, itt eleink hazája híve - Bölcs.
Az, hiába várja tőlem, hogy nézzek csak bambán! Kapsz hiába drágakövet! Holt-éltek a karmád! Hat, s imával árad tőre ott - kérve Máriát, Hogy kitárja, s lásd az őrt: Szent Korona Hatalmát!
Komárom-Szőny, 2007. április 23. | | |
Morvai: ávós módszerekkel kínoztak ártatlanokat
2007. április 23. 09:07
A Független Jogászfórum elnöke szerint Magyarországon ma koncepciós eljárások folynak olyan emberek ellen, akik semmit nem csináltak, ávós módszerekkel kínoztak ártalan személyeket, jó néhányukat két héten keresztül, egyik-másiknak az életéért kellett könyörögnie. A hirado.hu írása.
Morvai Krisztina a köztelevízió reggeli műsorában elmondta azt is, hogy mától, a "véres hétfő" féléves fordulójának napjától akciót indítanak a médiában, hogy mindenki megismerhesse, mi is történt október 23-án.
Ennek kapcsán az elnök elmondta azt is, hogy csütörtöktől a Magyarok Házában ajándékba adják majd minden érdeklődőnek azt a háromórás dvd-t, amelyen a meghurcoltak nyilatkoznak. A cél az, hogy mindenki tárgyilagosan megismerhesse a történteket.
hirado.hu - fidesz.hu
|
Lányi András: Gyurcsányék feltalálták az antiszemita összeesküvést 2007.04.21. 21:12
Részlet Lányi András filozófusnak a Magyar Nemzetnek adott interjújából.
"Amint fölfestik a falra az antiszemitizmus ördögét, a balliberális szellemi élet kiválóságai felsorakoznak a kormány mögött, hitet tesznek a hazug miniszterelnök erkölcsi nagysága mellett, s tapsolnak az emberi jogokat és lábszárcsontokat lábbal tipró rendőri intézkedéseknek" -nyilatkozta a Magyar Nemzetnek adott interjújában Lányi.
- A kibeszéletlenség és a tájékozatlanság remek táptalajt biztosít a hamis mítoszoknak: például annak, hogy a holokauszt zsidó agyszülemény, vagy a másik végletnek, miszerint a magyarok fasisztábbak a fasisztábbnál, s ma az ellenzéki konzervatív táborban él a gyilkos zsidógyűlölet. A kormányfő a szerinte borzasztó méreteket öltött antiszemitizmus felelőseként politikai riválisát jelölte meg. Azóta is radikális ellenzékként emlegeti a kormány a másik oldalt.
- Ilyesmi történik, amikor egy vezető politikus el akarja terelni a figyelmet a súlyos kérdésekről, egyúttal kompromittálni az elhibázott politikája miatti elégedetlenséget. A cári titkosrendőrség, amely a Cion bölcseinek jegyzőkönyvét kieszelte és kinyomtatta annak idején, zsidó összeesküvéssel riogatott.
Gyurcsányék feltalálták az antiszemita összeesküvést. Elméletük szerint a zsidógyűlölők szervezik s látják el kódolt antiszemita jelszavakkal, terelik a veszélyes irányba a társadalmi elégedetlenséget. Ezért aki nem kér a mostani kormány politikájából, akarva-akaratlan a demokrácia ellenségeinek táborát erősíti: végső soron a fasizmus szálláscsinálója. Sajnos az ilyen bolsevik típusú propagandafogások, amelyek még a múlt rendszerből ismerősek, sikeresnek tűnnek.
Amint fölfestik a falra az antiszemitizmus ördögét, a balliberális szellemi élet kiválóságai felsorakoznak a kormány mögött, hitet tesznek a hazug miniszterelnök erkölcsi nagysága mellett, s tapsolnak az emberi jogokat és lábszárcsontokat lábbal tipró rendőri intézkedéseknek. Így a jövőben is várható tömeges tiltakozásokat ország-világ előtt a lehető legrosszabb színben tüntethetik fel: "nézzétek, hiszen ezek fasiszták". Magyar Nemzet
|
Független Rendőrségi Panaszbizottságot
"Angol mintára szükségesnek látjuk bevezetni a független Rendőrségi Panaszbizottságot, amelynek feladata, hogy felügyelje a rendőrséggel kapcsolatos panaszok, észrevételek kivizsgálását. Nem helyes, hogy ma annak a testületnek a tagjai vizsgálják ki a panaszokat, akik ellen azokat benyújtották. A rendvédelmi szerveknek el kell fogadniuk, hogy jogállamban ok nem a törvény felett állnak, csupán felügyelik annak betartását."
részlet Fodor Gábor: Szabadságjogok - új kihívások, új válaszok c. politikai programjából http://fodorgabor.hu/letoltes/fodor_szabadsagjogok.pdf
|
Balla József: Remélj!
Olajozott ravaszságaik most nem ismétlik süketülésig, hetéra izgalmakkal szemed nem bájolják, ellened véreid nem uszítják, ablakod alatt most nem fülel a sátán: szem elől vesztett a műholdról szórt hazugság.
Most langy szellők kószálnak a tájon, a végtelen törvényeit susogja, ágyát bontja, s betakar az éj, hajtsd le fejed párnáján és remélj!
|
Horváth Ágnes! SZÉGYELD MAGAD! S imádkozz a megbocsájtásért! (olvasónktól)
Laci bácsi itt lakik 2 utcával feljebb. 96 éves. Közel egy hónapja haldoklik. A a teste hátsó fele a nyakától a sarka csücskéig felfekvéses. A teste hátsó fele, a nyakától a sarka csücskéig, egybefüggő gennyes, levedző, nyitott bőrfelület.
Laci bácsi már nem szállítható. Az unokája elment Laci bácsi háziorvosához, hogy felírassa a támogatott vastagabb kötszert, amely nem ázik át a gennyes levedző sebektől pár perc alatt. S a háziorvos a legújabb jogszabályoknak köszönhetően nem írhatta fel a megfelelő kötszert. Laci bácsi unokáját tovább irányította a sebész szakorvoshoz. A sebész szakorvos közölte Laci bácsi unokájával, hogy nem írhatja fel látatlanban(!!!!) a vastagabb kötszert. S mivel Laci bácsi nem szállítható, s a szakorvos ki nem megy a házhoz, a következőt kérte: " Kérem fényképezzék le a beteg testét, hogy láthassam indokolt-e a vastagabb kötszer felírás"
S Laci bácsi unokája hazament. A haldokló nagyapját aki az életét végig dolgozta, s mindig minden gondját baját méltósággal viselte az életben, segítséggel a hasára fordította, s lefényképezte a kiszolgáltatott nagyapja gennyes, levedző testét....Muszáj volt, mert nem tudja megfizetni a kötszert támogatás nélküli árát.. Leginkább mivel a morfiumot már megvásárolta 30.000Ft-ért, mert a kórház orvosa nem javasolta a 96 éves Laci bácsi fájdalmainak enyhítésére..
Horváth Ágnes! IMÁDKOZZ! A reformod alapja az EMBERTELENSÉG!
|
Japán birs |
Az Éjjeli menedék pénteki műsorának tartalmából
1. A műsor folytatja tényfeltáró sorozatát a szcientológiáról, amely egyre inkább próbálja behálózni Magyarországot A két vitapartner: Péterfalvy Attila adatvédelmi biztos és Szikinger István a szcientológia ügyvédje
2. A rendőri brutalitásról - a tavaly őszi eseményekről készült első dokumentumfilm, amely idáig megjárta Belgiumot, Norvégiát, Svájcot, Angliát és más europai országot, valamint hazai tájakon is vetítésre került-kerül. Alkotói: Matúz Gábor, Siklósi Beatrix, Kőszegi M. László, Budai Imre. A film címe: Becsapott ország 2006 Készült: 2006.november Az érdeklődés órási, szamizdat formában terjed határokon innen és túl
3. Menedék Híreink között egy exkluzív felvétel Kaszás Attilára emlékezve
Várjuk az érdeklődő kedves nézőket az Echo Televízióban pénteken este 22.30-kor, ill. szombaton - új ismétlési időpontokban: 8.05 és 15.30.
Üdvözlettel: Siklósi Beatrix felelős szerkesztő |
. . . vannak saját hazájukban hontalan, kivetett pásztorok. Erről ír: Dr. Bolberitz Pál: Szállást keres a Szentcsalád címmel (fotó: Benedekfalvy) 2004-12-12
- A bibliai Józsefet harminc ezüst-pénzért eladták testvérei irigységből, önzésből, féltékenységből rabszolgának idegeneknek. - Jézust elárulta Júdás harminc ezüst-pénzért, mert fukar és fösvény volt. - A Szentcsalád szállást keresett Betlehemben. A betlehemiek nem fogadták be a szent családot. - József testvérei megkapták büntetésüket. Éhínség tört országukra. - Júdás megkapta büntetését. Önmaga lett saját bírája és hóhéra. - A betlehemiek is megkapták büntetésüket. Heródes legyilkoltatta a két éven aluli fiúgyermekeket. - Jézus azonban mégis megszületett barlangistállóban, mert a pásztorok befogadták a Szentcsaládot.
Vannak betlehemi lakosok és vannak saját hazájukban hontalan, kivetett pásztorok.
A betlehemi lakosok okosak, óvatosak, úgymond "felelős hazafiak". Csak magukra gondolnak. A zörgetőnek ajtót nem nyitnak. Nekik a népszámlálás kellemes ünnep, amit nem engednek megzavarni. Mindenki gondoskodjék magáról --mondják. A betlehemi lakosok minden "idegent" befogadnak, mert az hasznos, jövedelmező. Ők mindenki másságát tisztelik, mert az érdekes, izgalmas. A saját fajtájukat a betlehemiek nem fogadják be. A Szentcsalád másságát nem tisztelik, mert az "Más"-- hangoztatják. Ők kettős mércével mérnek. Pedig a Messiás "övéi közé jött, de övéi nem fogadták be". Nem ismerték föl látogatásának idejét. Vakok voltak. De vakságukért maguk a felelősek. A pásztorok meghallották a zörgetést és ajtót nyitottak, mert hittek a hétköznapok csodájában. Nem a zsigereikkel, hanem a szívükkel gondolkodtak, szavaztak. Félretették a "belek" és az "agy" józanságát. Hitték, hogy itt és most egyszeri kivételes és soha vissza nem térő lehetőségről van szó. És ezzel az alkalommal élni kell. Cselekedni kell. Egyszerűen. Szélesre kell tárni a szíveket és az ajtókat. Be kell fogadni a szálláskereső Szentcsaládot. A pásztorok ezt tették és ma is ezt tennék. A pásztorok most egyelőre eltűnnek. Visszatérnek a nyájhoz. Dolgoznak, imádkoznak, hisznek. Együtt a határainkon kívül rekedt pásztorokkal. Hagyják a betlehemi lakosokat, hadd éljenek maguknak. Úgysem szaporodnak. Így majd kevesebb lesz a lakos és több lesz a pásztor. A pásztorok kellemes karácsonyt kívánnak a betlehemi lakosoknak; egyenek, igyanak, emésszenek. Zárkózzanak önzésük falai mögé. Nekik ez a karácsony. A pásztorok viszont nem kellemes, hanem kegyelemteljes karácsonyra vágynak. Ők várnak az angyal szavára. S ha megint eljön az óra, felharsan a kürtszó és újra felsír a tárogató, a pásztorok ismét Betlehemben lesznek, hogy fogadhassák azt, akit be kell fogadniok. Amen |
|
|
|
Nyílt levél a káromkodó és hazudozó, és a többi nyíltan semmittevő Közélet szereplőinek! Mély megdöbbenéssel hallottuk tegnap, hogy ismét napirendre került a parlamentben a "zéró tolerancia". Az a személyiség (sajnos még ma is közéleti szereplő) akarja mindenképpen a "zéró tolerancia" elvét érvényesíteni, aki nem sokkal ezelőtt lekáromolta hazáját, annak népét és bevallotta, hogy öt kerek esztendőn át nem dolgoztak semmit. Nincs a parlamentben egy olyan ember (jelenleg még képviselő), aki kimondta volna az igazságot, hogy olyan ember ne alkosson semmiféle tolerancia elvet, aki leginkább nem is tehetné meg. Ebben a hazában ma a zsidó ember zsidózik, minden rendes, békés embert antiszemitának akarnak beállítani, hogy ne legyen ember és ember között békesség és a munkától az igaz építkezéstől el akarják terelni a figyelmet. Azok az emberek gerjesztik és egymás ellen lázítják az embereket, akik nem a munkájukért veszik fel a hatalmas millió pénzeket. Javasoljuk: Akik nem dolgoznak és nem tesznek a hazájukért semmit (bárhol és bármilyen beosztásban), kérjük mondjanak már végre le, és felszabaduló pénzből legyen itt már a dolgozó embernek a munkájáért járó megérdemelt fizetése, a nyugdíjasoknak pedig egy életet megoldozott munka után egy emberhez méltó megélhetéshez szükséges nyugdíj.
A sok semmit tévő ember milliárdjaiból ezt nyugodtan lehet rendezni, fedezni! Nagyon csodálkozunk, hogy a sok képviselő közül egyetlen egy nem akadt, aki a nemzetről és annak népének sorsáért emelné fel szavát és nem csak a médiában mesélik ezt el, hanem a gyakorlatban kamatoztatnák.
Jó reggelt! képviselők, a nemzet pénzén élősködő emberek sokasága! A másik felvetés, hogy tegnap az SZDSZ őrült marhasága miatt sem emelte fel senki a szavát a parlamentben, pedig az mindenkire nézve szégyen és gyalázat. Az SZDSZ-nek ismét az Árpád-sávos zászló volt az elterelő témája. Ha annyit sem tudnak a kedves képviselők, akkor felhívom tisztelt figyelmüket, hogy e haza, ahol Önök most képviselőként ücsörögnek nem volna, ha Árpád vezér nem alapozta volna meg a magyar nép életét itt e csodálatos Kárpát medencében. Az Árpád sávos zászló Árpád vezér és az Árpád-ház, a Magyarok történelmi zászlaja.
Hihetetlen a semmittevés, a pénzünk elherdálása a parlamentben, és mindennek a teteje, hogy olyan gyalázkodás folyik, amit az talál ki amiért mást akar okulni!
Kérjük, álljanak már végre fel, sétáljanak ki a parlamentből és adják át végre a Magyar Nemzet Népének azt a helyet ami az Övé, és maradéktalanul a Népet illeti meg! A Nép nevében: Perjés Andrea | | |
"Árpád-házi Szent Erzsébet és kora" című vetélkedő Sárospatakon
|
Megyer-hegyi tengerszem Nyáron a tengerszemnél
Sárospatakról, az iskolakertből indul az ún. malomkő-tanösvény, amely tulajdonképpen a környék (geológiai és botanikai) természeti értékeit magában a természetben megmutató barangoló-körút. Külön füzetecske szerezhető hozzá, amelyben az egyes látnivalók bemutatásra kerülnek. A név a környéken a középkorban széles körben elterjedt malomkőkészítésről ered, amelyhez az itt található lyukacsos tufakőzet remek alapanyagként szolgált, és jó megélhetést, hírnevet biztosított. A füzetke szerint valahol még egy félig kivésett malomkövet is látni lehet, de ezt én nem találtam meg.
A túraút jó darabon prózai díszletek között vezet: a városból kiérve át kell vágni a vasúton és a műúton, majd szántóföldeken. Ám az erdőbe érve, és a Megyer-hegyre felkaptatva jó másfél óra alatt elérünk a hegy tetején lévő tengerszemhez (amely szorosan vett földrajzi értelemben nem az, csak egy vízzel telt bányató), amely megkapó szépségével bőven kárpótol bennünket! Érdemes erre szánni egy délelőttöt vagy délutánt, és a partján piknikezni egyet. Vigyázat, meredek sziklafalak, gyerekeknek veszélyes lehet!
|
[Friss hozzászólások] [Későbbi] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [464-445] [444-425] [424-405] [404-385] [384-365] [364-345] [344-325] [324-305] [304-285] [284-265] [264-245] [244-225] [224-205] [204-185] [184-165] [164-145] [144-125] [124-105] [104-85] [84-65] [64-45] [44-25] [24-5] [4-1]
|